www.karpathosnews.gr

Κονσολας- Παππάς σε διαφωνία για τη γραμμή της Κασοκαρπαθιας! Σιγή από Δήμο και Επαρχείο

Όπως επισημαίνει το Skyrodos.gr, εσωτερική κόντρα εμφανίστηκε μεταξύ των βουλευτών της ΝΔ Μάνου Κόνσολα και Γιάννη Παπά με βάση την κατάσταση με τα πλοία της ακτοπλοίας που εξυπηρετούν Κάσο και Κάρπαθο. Από την Κάρπαθο μόνον ο αντιδήμαρχος κ. Μανώλης Παραγυιός, με ανάρτηση του, έχει τοποθετηθεί ανοιχτά ενώ Δήμος και Επαρχείο όπως και φορείς- ενώσεις του νησιού, μέχρι σήμερα απέφυγαν να πάρουν θέση για τη νέα σύμβαση που προωθεί το υπουργείο Ναυτιλίας.

Ο κ. Κόνσολας, με παρέμβασή του προς τον Υπουργό Ναυτιλίας Χρήστο Στυλιανίδη, ζητά την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού προκειμένου να υπάρχουν τέσσερα δρομολόγια την εβδομάδα, τη χειμερινή περίοδο, με πλοίο κατηγορίας 1 ή 2.

Ταυτόχρονα, θέτει ερώτημα σχετικά με τον προγραμματισμό των δρομολογίων για τη θερινή περίοδο του 2024 στη συγκεκριμένη γραμμή.

Όπως αναφέρει ο κ. Κόνσολας, το προηγούμενο διάστημα, η κυβέρνηση σε συνεργασία με το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και μετά από διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εξασφάλισε 80 εκατομμύρια ευρώ για τη χρηματοδότηση άγονων γραμμών.

Μετά από αυτή την εξέλιξη, αλλά και την αύξηση του προϋπολογισμού για τις άγονες γραμμές την οποία θεσμοθέτησε η κυβέρνηση από τον πρώτο χρόνο της θητείας της, υπήρχε και υπάρχει η προσδοκία για τη βελτίωση της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας στα μικρά νησιά του Αιγαίου και της Δωδεκανήσου.

Στην περίπτωση, όμως, της Καρπάθου και της Κάσου υπάρχει έντονη ανησυχία αφού από την προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού προκύπτει ότι μειώνονται κατά ένα τα εβδομαδιαία δρομολόγια.

Αντί των τεσσάρων δρομολογίων που ίσχυαν το 2023 την εβδομάδα θα υπάρχουν τρία δρομολόγια με πλοίο κατηγορίας 2 ή 3 αφού καταργείται το ένα δρομολόγιο που εκτελούσε το Blue Star Patmos.

Ο κ. Κόνσολας χαρακτηρίζει ως υποβάθμιση τη συγκεκριμένη εξέλιξη και επισημαίνει ότι δεν συνάδει με την προσπάθεια που έχει γίνει μέχρι σήμερα από την κυβέρνηση και το Υπουργείο Ναυτιλίας για την αναβάθμιση των άγονων γραμμών.

Σε απάντηση “εξ ονόματος” του Υπουργείου Ναυτιλίας ο Γιάννης Παππάς αναφέρει τα ακόλουθα:

Τα δρομολόγια που συνδέουν την Κάρπαθο και την Κάσο με τον Πειραιά, τη Ρόδο, την Κρήτη και νησιά των Κυκλάδων αποτελούσαν διαχρονικά μία σημαντική πτυχή της νησιωτικής πολιτικής στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της συνοχής των νησιών μας.

Τα προηγούμενα χρόνια από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έγιναν θετικά βήματα στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της σύνδεσης αυτής τα οποία συνεχίζονται με στόχο τη συνολική αναβάθμισή της.

Δυστυχώς όμως βλέπουμε να καλλιεργείται στρεβλή εικόνα και να δημιουργούνται λανθασμένες εντυπώσεις για λόγους οι οποίοι βρίσκονται μακριά από την πραγματικότητα.

Προς αποκατάσταση λοιπόν της πλήρους αλήθειας, η εξυπηρέτηση της Καρπάθου και της Κάσου με τον Πειραιά και τη Ρόδο, ανταποκρίνεται σε ένα βελτιωμένο επίπεδο με πλοίο το οποίο αναπτύσσει μεγαλύτερη ταχύτητα και ταυτόχρονα δεν χρειάζεται βοηθητική γραμμή. Επιπλέον δε, προστέθηκε ένα επιπλέον δρομολόγιο την εβδομαδα με την αύξηση της συχνότητας να καλύπτει περισσότερες μέρες από παλαιότερα.

Αδιάψευστος μάρτυρας της προτίμησης των νησιωτών στις υφιστάμενες συνδέσεις είναι η εξαιρετικά σημαντική ποσοστιαία αύξηση των διακινούμενων επιβατών (υπερδιπλάσια επιβατική διακίνηση τόσο στο σύνολο των προορισμών όσο και από τον Πειραιά σε σύγκριση με παλαιότερα). Η ίδια παρατήρηση αύξησης του μεταφορικού έργου υφίσταται και στη διακίνηση οχημάτων (Ι.Χ. και φορτηγών).

Η σύνδεση των νησιών της Δωδεκανήσου τόσο μεταξύ τους όσο και με το λιμάνι του Πειραιά είναι σημαντική και αντιμετωπίζεται με υπευθυνότητα από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Η προσπάθεια παραπληροφόρησης και δημιουργίας λανθασμένης εικόνας αποκλειστικά και μόνο για δημιουργία εντυπώσεων και εξυπηρέτηση μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων κάθε άλλο παρά χρήσιμη είναι.

Μάλιστα, πέραν αυτών των ωραίων, ο κ. Παπάς επιτιθέμενος έμμεσα στον κ. Κόνσολα, θεωρεί πως αναπτύσσει …γαϊτανάκι καλλιέργειας τοξικότητας και εσωστρέφειας:

Τονίζει στο τέλος της ανακοίνωσης ο κ. Παπάς: “Αντιθέτως δίνει συνέχεια σε ένα γαϊτανάκι καλλιέργειας τοξικότητας και εσωστρέφειας το οποίο έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις ανάγκες και τις προτεραιότητες των νησιωτών”.

Πήγη:karpathiakanea.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Κάρπαθος: Χωρίς υπάλληλο καθαριότητας το σχολείο του Όθους – Το θέμα του Δήμου στον Εισαγγελέα

Δίκυο Ενημέρωσης

Γ. Αμανατίδης: Εννέα εργαλεία ενίσχυσης των ελληνικών αγροδιατροφικών προϊόντων

Δίκυο Ενημέρωσης

Νίκος Χαρδαλιάς: «Ενισχύουμε την επιχειρηματικότητα – Πάμε πιο μπροστά την Αττική σε όλα τα επίπεδα»

Δίκυο Ενημέρωσης