Τη Δευτέρα 8 Ιανουαρίου ξεκινούν οι χειμερινές εκπτώσεις στα καταστήματα, οι οποίες ολοκληρώνονται την Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου 2024
Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την αλλαγή του χρόνου, με το εορταστικό ωράριο να βρίσκεται σε ισχύ.
«Η πρόβλεψη για τον τζίρο του λιανεμπορίου τον φετινό Δεκέμβριο πως θα ξεπεράσει τα περυσινά 3,83 δις και θα κινηθεί πάνω από τα 4 δις ευρώ φαίνεται πως τελικά θα πραγματοποιηθεί, ενώ οι προτιμήσεις των καταναλωτών για τα δώρα παρέμειναν οι ίδιες, με την ένδυση και υπόδηση στη κορυφή, τα δώρα, τα παιχνίδια και τα καλλυντικά να ακολουθούν».
Αυτό αναφέρει σε δήλωσή του στο ΑΠΕ -ΜΠΕ ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης.
Ο πρόεδρος συγκεκριμένα αναφέρει τα εξής:
«Η αγοραστική κίνηση της εορταστικής αγοράς μπορεί να κορυφώθηκε πριν τα Χριστούγεννα, αλλά δεν ολοκληρώθηκε, αφού ακολουθεί η εορτή της Πρωτοχρονιάς με εξίσου πολλές οικογενειακές και κοινωνικές υποχρεώσεις για αγορές δώρων. Η αγοραστική κίνηση αναμένεται να συνεχιστεί και τις πέντε τελευταίες εργάσιμες μέρες πριν το τέλος του έτους, με τα καταστήματα να είναι ανοικτά την Κυριακή 31 Δεκεμβρίου, παραμονή Πρωτοχρονιάς. Οι έμποροι της λιανικής προσδοκούν ότι η αγοραστική κίνηση, που καταγράφηκε την εβδομάδα των Χριστουγέννων, θα συνεχιστεί και την τελευταία εβδομάδα της χρονιάς, έστω με μικρότερη ένταση και μικροαλλαγές στις καταναλωτικές προτιμήσεις, ώστε να κλείσουν ικανοποιητικά το ταμείο τους για το 2023. Η πρόβλεψη για τον τζίρο του λιανεμπορίου τον φετινό Δεκέμβριο πως θα ξεπεράσει τα περυσινά 3,83 δις και θα κινηθεί πάνω από τα 4 δις ευρώ φαίνεται πως τελικά θα πραγματοποιηθεί, ενώ οι προτιμήσεις των καταναλωτών για τα δώρα παρέμειναν οι ίδιες, με την ένδυση και υπόδηση στη κορυφή, τα δώρα, τα παιχνίδια και τα καλλυντικά να ακολουθούν. Το 2023 εκτιμάται πως για το ελληνικό λιανεµπόριο θα ολοκληρωθεί με µονοψήφια αύξηση, που μάλιστα σε µεγάλο βαθµό είναι πληθωριστική και δεν συνεπάγεται αντίστοιχη αύξηση της πραγµατικής κατανάλωσης. Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ότι κερδισµένες είναι οι µεγαλύτερες επιχειρήσεις του κλάδου έναντι των μικρότερων, µε την πληθωριστική κρίση να προκαλεί στην πραγµατικότητα διεύρυνση του χάσµατος µεταξύ τους, δεδομένου ότι οι «μεγάλοι» μπορούν να ασκήσουν πιο εκτεταμένη πολιτική προσφορών. Συγκεκριμένα, ο τζίρος των πολύ μικρών εμπορικών επιχειρήσεων ανά τρίμηνο αυξάνεται στα επίπεδα του 2%, ενώ των μεσαίων άνω του 4%. Παραταύτα, οι πωλήσεις της Πρωτοχρονιάς, αφενός ολοκληρώνουν την αγοραστική κίνηση της εορταστικής αγοράς, και αφετέρου τον ετήσιο τζίρο, που σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία κλείνει συγκριτικά και συνολικά με θετικό πρόσημο για το λιανικό εμπόριο».
Οι χειμερινές εκπτώσεις για το 2024: Πότε αρχίζουν
Οι χειμερινές εκπτώσεις 2024 αναμένεται να πραγματοποιηθούν από τις 8 Ιανουαρίου μέχρι και τις 29 Φεβρουαρίου 2024.Τα καταστήματα αναμένεται να ανοίξουν ξανά την πρώτη Κυριακή των χειμερινών εκπτώσεων, δηλαδή στις 14 Ιανουαρίου.
Στη διάρκεια των εκπτώσεων τα καταστήματα αναμένεται να λειτουργήσουν την πρώτη Κυριακή, ήτοι 14 Ιανουαρίου, με προτεινόμενο ωράριο από τις 11 π.μ. έως τις 18:00 μ.μ… Υπενθυμίζεται ότι βάσει του νομοσχεδίου του υπουργείου Ανάπτυξης, οι χειμερινές εκπτώσεις αρχίζουν τη δεύτερη Δευτέρα κάθε Ιανουαρίου και ολοκληρώνονται στα τέλη του Φεβρουαρίου.
Τα σούπερ μάρκετ δεν ακολουθούν το λιανεμπόριο, ειδικά στις εκπτωτικές περιόδους, σε ό,τι αφορά το άνοιγμα των καταστημάτων τους. Στις εορταστικές περιόδους Πάσχα, Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς ανοίγουν κανονικά όμως.
Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές στις χειμερινές εκπτώσεις
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος έχει δώσει στη δημοσιότητα τους 5 κανόνες που διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές δεν θα πέσουν θύματα «προσφορών». Οι κανόνες:
-Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης, να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν, βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.
-Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό, αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.
-Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.
-Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης).
Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής. Να ζητάτε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχετε αγοράσει.
Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσετε να το επιστρέψετε ή να το αλλάξετε, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.